Ważne informacje
Harmonogram naboru wniosków - RPO WL
Szanowni Państwo
 
Informujemy, że trwają, lub są planowane konkursy naboru wniosków w ramach dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 - 2020.
Harmonogram naboru wniosków - PARP
Prezentujemy aktualną informację na temat konkursów planowanych do przeprowadzenia przez PARP w 2019 roku.
AKTUALNOŚCI

04

22

Oferta poddziałania Wdrażanie innowacji przez MŚP odpowiada zgłaszanemu przez przedsiębiorców zapotrzebowaniu na dofinansowanie projektów inwestycyjnych. Dofinansowane zostaną projekty związane z wdrożeniem wyników prac badawczo-rozwojowych przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Szansę na wsparcie będą miały projekty, których realizacja przyczyni się do wprowadzenia nowego produktu lub usługi na rynek lub zasadniczego ich unowocześnienia.
 
O dotację mogą ubiegać się MŚP należące do ponadregionalnych powiązań kooperacyjnych.
 
W ramach projektu beneficjent będzie mógł współfinansować poszczególne etapy procesu inwestycyjnego mającego na celu wdrożenie innowacyjnego produktu (w tym usługi):
 
  • przygotowanie do wdrożenia obejmujące w szczególności przygotowanie analizy rynku i możliwości ulokowania na nim produktu (pozycjonowanie produktu), przygotowanie dokumentacji wdrożeniowej, uzyskanie, walidację i ochronę patentu oraz innych wartości niematerialnych i prawnych w szczególności zastrzeżenie wzoru użytkowego lub przemysłowego, ochronę licencji, uzyskanie niezbędnych certyfikatów i akredytacji, od których uzależnione jest wdrożenie produktu lub technologii w działalności produkcyjnej przedsiębiorstwa (na tym etapie mogą być finansowane usługi doradcze w zakresie innowacji i usługi wsparcia innowacji, jeżeli są niezbędne dla skutecznego przygotowania do wdrożenia);
  • zakup praw patentowych, technologii, know-how, licencji lub wyników prac badawczych w postaci nieopatentowanej wiedzy technicznej (wyniki prac B+R stanowić będą podstawę do opracowania nowego innowacyjnego produktu (w tym usługi),
  • przeprowadzenie prac dostosowawczych (jeśli niezbędne);
  • etap wdrożenia obejmujący inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe, w szczególności: zakup, montaż i uruchomienie maszyn i urządzeń, linii produkcyjnej lub technologicznej.

04

22

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości informuje, że dotychczas zostały opublikowane trzy części odpowiedzi na przesłane liczne pytania w związku z ogłoszonym konkursem w poddziałaniu 1.3.2 POPW Tworzenie sieciowych produktów przez MSP.

Zadawane pytania dotyczą m.in.:
 
  • . rozumienia pojęcia produktu sieciowego,
  • zakresu projektu i wartości minimalnej projektu,
  • wyliczenia poziomu dofinansowania,
  • składu konsorcjum (Lidera oraz członków konsorcjum),
  • zakresu umowy konsorcjum oraz ewentualnych zmian, .
  • działalności wykluczonych,
  • inteligentnych specjalizacji województw Polski Wschodniej,
  • rodzajów udzielanej pomocy publicznej,
  • efektu zachęty,
  • kosztów kwalifikowanych (rodzajów i limitów), w tym m.in.:nieruchomości, środków transportu, używanych środków trwałych, zwierząt, miejsc noclegowych,
  • dokumentowania wkładu własnego pochodzącego ze źródeł zewnętrznych,
  • niezbędnych załączników do wniosku o dofinansowanie oraz dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy,
  • realizacji umowy o dofinansowanie projektu, w tym zmian w umowie.
 

04

22

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
ul. Pańska 81/83, 00-834 Warszawa
jako Instytucja Pośrednicząca dla

działania 1.3 Ponadregionalne powiązania kooperacyjne
poddziałania 1.3.2 Tworzenie sieciowych produktów przez MŚP
osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia
Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 - 2020

działając na podstawie ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020
(Dz.U. z 2016 r. poz. 217)
oraz
rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 13 lipca 2015 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach osi I Przedsiębiorcza Polska Wschodnia Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020
(Dz.U. poz. 1007)

ogłasza konkurs na wybór projektów do dofinansowania

w ramach
poddziałania 1.3.2 Tworzenie sieciowych produktów przez MŚP

Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem Generatora Wniosków udostępnionego na stronie internetowej PARP1 ,
z zastrzeżeniem § 6 ust. 15-16 Regulaminu konkursu,

w terminie: od 20 kwietnia 2016 r. do 28 czerwca 2016 r. (w ostatnim dniu naboru do godz. 16:00:00)
 
 

04

22

Program Polska Wschodnia wspiera rozwój powiązań kooperacyjnych. Konsorcja MŚP będą mogły otrzymać bezzwrotną dotację na tworzenie innowacyjnych produktów sieciowych. Tego rodzaju wsparcie przewiduje Poddziałanie 1.3.2. POPW Tworzenie produktów sieciowych przez MŚP.
 
W ramach poddziałania przewiduje się wsparcie konsorcjów MŚP w zakresie tworzenia i rozwoju produktów sieciowych w obszarach wpisujących się w zakres regionalnych inteligentnych specjalizacji (RIS) wspólnych dla co najmniej dwóch województw Polski Wschodniej.

Celem interwencji jest stworzenie zachęty dla MŚP do oparcia ich rozwoju o wykorzystanie istniejącego potencjału i walorów makroregionu jako podstawy działalności gospodarczej.
 
Projekty wsparte w ramach działania przyczyniać się będą do:
 
  • rozwoju działalności gospodarczej i wzrostu konkurencyjności MŚP,
  • integracji działalności MŚP w obrębie tworzonych konsorcjów,
  • worzenia nowych miejsc pracy, w szczególności stanowiących atrakcyjną alternatywę dla zatrudnienia w rolnictwie,
  • aktywizacji społeczno-gospodarczej, w tym w szczególności rozwoju obszarów wiejskich.

Realizacja projektu przez konsorcjum MŚP w ramach tego poddziałania będzie musiała prowadzić do stworzenia sieciowych i innowacyjnych produktów wykorzystujących istniejący w makroregionie potencjał (walory i atrakcje makroregionu są tu traktowane wyłącznie jako czynniki, w oparciu o które można budować aktywność MŚP w zakresie tworzenia innowacyjnych produktów - rozumianych jako wyrób lub usługa - a nie jako przedmiot interwencji Programu).

W ten sposób ukształtowany zostanie kompleksowy pakiet ofertowy, którego poszczególne elementy stanowić będą podstawę działalności gospodarczej zaangażowanych MŚP.

Produkty sieciowe pozwolą na stworzenie oferty MŚP wokół określonych obszarów tematycznych takich jak np. historia, kulinaria, edukacja. Stanowią one odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na spakietyzowaną ofertę tematyczną, która wiąże się z korzystaniem z różnych, powiązanych ze sobą produktów (przez produkt rozumie się wyrób lub usługę).
 
W ramach poddziałania wspierane będą sieciowe i innowacyjne produkty o ponadregionalnym oddziaływaniu mające charakter gotowych do sprzedaży spakietyzowanych ofert, opierających się o rozproszoną strukturę podmiotów, atrakcji, miejsc, obiektów, funkcjonujących jako jedna spójna koncepcja, posiadająca wspólny, wiodący wyróżnik (markę) produktu.
 
Każdy projekt będzie obejmować łącznie:
  • inwestycje w spójną infrastrukturę produktów sieciowych,
  • rozwój aplikacji i usług opartych na technologiach informacyjno-komunikacyjnych,
  • opracowanie i wdrożenie jednolitych standardów funkcjonowania i promocji produktu, w tym zakup usług o charakterze szkoleniowo-warsztatowym dla podmiotów realizujących przedsięwzięcie w zakresie przestrzegania ww. standardów, a także wprowadzenia produktu na rynek.
WIDEO
ciasteczka
strona korzysta z cookies